Σκηνοθεσία Ι

Κωδικός μαθήματος
03ΖΧ002
Μονάδες ECTS
5
Εξάμηνο
Εξάμηνο Ε ή Ζ
Κατηγορία μαθήματος
Κατεύθυνση
Θεατρικής Πρακτικής
Διδάσκων καθηγητής
Περιγραφή μαθήματος
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Ο διδακτικός στόχοςτου μαθήματος είναινα εισάγει τουςφοιτητές στις βασικές έννοιες της σκηνοθεσίας μέσα από θεωρίακαι πρακτικές εφαρμογές.

ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ

Μελέτη και ανάλυση πληροφοριών περί σκηνοθεσίας Ομαδική εργασία: πρόβες και παράσταση

Σχεδιασμός και διαχείριση έργων: παράσταση +συντονισμός με άλλες ομάδες

Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής και γραπτή κατάθεση αυτής στην τελική εργασία Παραγωγή νέων καλλιτεχνικών έργων

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Από την δραματουργική ανάλυση στην πράξη. Ξεκινώντας από την ανάγνωση του κειμένου, γίνονται αναφορές στις πιθανές αισθητικές φόρμες, στα θέματα που θίγει το έργο και στους τρόπους προσέγγισης τους. Στη συνέχεια γίνεται πρακτική αναφορά στην οργάνωση των προβών και των συναντήσεων παραγωγής με στόχο την παράσταση. Προσεγγίζονται οι διαφορετικοί ρόλοι και οι ιστορίες που θα τονιστούν στην συγκεκριμένη παρουσίαση. Γίνεται γκρουπάρισμα των σκηνών και καταρτίζονται τα σχεδιαγράμματα μετακίνησης των ηθοποιών. Εντοπίζονται τα προβλήματα στο στήσιμο μιας παράστασης και προτείνονται λύσεις σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο. Τέλος, μέσα από διαρκείς πρόβες, καταλήγει το μάθημα στην παράσταση σε κατάλληλο χώρο και σε προκαθορισμένη ημερομηνία.
Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 μαθήματα.
1. Εισαγωγή στην τέχνη της σκηνοθεσίας
1    Οι αρμοδιότητες του σκηνοθέτη στα διαφορετικά στάδια παραγωγής
2    Επιλογή+ανάγνωση θεατρικού έργου
3    Η δραματουργία ως σκηνοθεσία
4    Επιλογή σκηνών και ομάδων
5    Σκηνοθέτης και ηθοποιοί
6    Status και σχέσεις ρόλων
7    Στόχοι, κίνητρα, συνθήκες
8    Τα προβλήματα της πρόβας Α’
9    Τα προβλήματα της πρόβας Β’
10 Πρόβες με ομάδες
11 Πρόβες με ομάδες
12 Παραστάσεις

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

35

Πρακτικές εφαρμογές

30

Πρόβες

30

Παραστάσεις - εργασίες

30

Σύνολο Μαθήματος 

125

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Μέθοδοι αξιολόγησης: παρουσιάσεις στην τάξη, πρόβες, παραστάσεις, εβδομαδιαίες πρόοδοι, γραπτή εργασία

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

•    Μπάρμπα, Ε. (2001). Θέατρο, Μοναξιά, Δεξιοτεχνία, Εξέγερση. Αθήνα: Κόαν.
•    Brook, P. (2003). Ανάμεσα σε δύο σιωπές. Αθήνα: Κόαν.
•    Carlson, M. (1996). Performance, A Critical Introduction, London: Routledge.
•    Hauser, F. & Reich, R. (2003). Notes on Directing. New York, N.Y. : RCR Creative Press.
•    McCaffery, M. (2003). Directing a Play. Oxford: Phaidon.
•    Mitchell, K. (2009). The Director’s Craft, A Handbook for the Theatre. London: Routledge.
•    Όιντα, Γ. και Μάρσαλ, Λ. (2003). Ο Αόρατος Ηθοποιός. Αθήνα: Κόαν.
•    Shevtsova, M. & Innes, C. (2009). Directors/Directing, Conversations on Theatre, New York: Cambridge University Press.
•    Στανισλάβσκι, Κ. (1980). Η ζωή μου στην τέχνη, Τόμος Α΄. Αθήνα: Γκόνης.
•    Unwin, S. (2004). So you want to be a Theatre Director?. London: Nick Hern Books.
 

URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

https://eclass.uop.gr/courses/TS241/

Μαθήματα Εξαμήνου